ULUSLARARASI PROGRAMLAR

IB MYP TOPLUM PROJESİ BİLGİLENDİRMESİ

 

Toplum Projesi nedir?

IB MYP öğrencileri; IB MYP Toplum Projesini, programın üçüncü yılında (7. sınıf) tamamlar. Bu projenin temel amacı, öğrencilerin kişisel ilgi alanlarına dayalı olarak toplumsal sorunların çözümünde ya da ihtiyaçların karşılanmasında gönüllü ve aktif rol almalarını teşvik edecek projeler hazırlamalarını sağlamaktır. Toplum projesi topluma ve hizmete güçlü bir vurgu yaparken öğrencileri toplum hizmetine aktif olarak katılma konusundaki rollerini ve görevlerini düşünmeye teşvik eder.

IB MYP projeleri; öğrencilerin gerçek dünya keşiflerine katılmak için sorgulama, eylem ve yansıtma (dönüşümlü düşünme) yöntemlerini kullandıkları, yaşa uygun, öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı sunar. Toplum proje çalışmalarını öğrencilerimiz bireysel veya grup olarak (en fazla üç öğrenci) yürütülebilir. Bu süreç dahilinde öğrencilerimize rehberlik edecek bir süpervizör atanır ve ilgili süpervizörler öğrencilerimize süreç boyunca proje kriterlerini karşılamada yardımcı olur.

Toplum projesi çalışması, öğrencilerin hizmet edecekleri topluluğu ve bu topluluk için bir ihtiyacı belirlemeleriyle başlar. Öğrencilerimiz süpervizörlerinin rehberliğinde proje hedefleri doğrultusunda araştırma ve deneyimlerini süreç günlüklerine kaydeder. Projenin planlama aşamasında öğrenciler projelerini detaylandırır ve proje öneri formunu doldurur. Eylem aşamasında ise planlanan hizmet hayata geçirilir. Dönüşümlü düşünme aşamasında öğrencilerden kendilerini ve süreci değerlendirmeleri beklenir. Toplum Projesinin son aşamasında ise öğrenci tüm süreci sözlü bir sunumla okul topluluğu (öğretmen-öğrenci ve veliler) ile paylaşır. Toplum projesini başarıyla tamamlayan öğrenciler “IB MYP Program Tamamlama Sertifikası” almaya hak kazanır.

Öğrenciler ve süpervizör nasıl bilgilendirilir?

MYP 3 seviyesi (7.sınıf) öğrencilerimiz, proje çalışmalarına başlamadan önce sene başında okul topluluğu (öğrenciler, öğretmenler ve veliler) projenin kapsamı hakkında bilgilendirilir. Öğrencilerimiz, MYP 1 sınıf seviyesinden MYP 3 seviyesine kadar farklı konu alanlarında “Hizmet ve Eylem” çalışmalarının (toplumsal sorunları tanıtma ve bunlara çözüm üretme) MYP 3 sınıf seviyesindeki “Toplum Projesi” sürecine hazırlık niteliğinde olduğu bilgisine sahip olur.

Okul yönetimi; öğrencilerimizden, süpervizörlerimizden ve velilerimizden neler beklediğimizi ifade eder. MYP 3 sınıf seviyesinde okul programının bir parçası olan proje çalışmalarına ve toplantılarına düzenli katılımın sağlanması ve çalışmaların proje takvimine uygun olarak organize edilmesi çok önemlidir.

Süreç günlüğü; öğrencilerimizin projeleriyle ilgili her türlü eylemi (ihtiyacı belirleme, sorunu oluşturma, hedef topluluğu belirleme, ihtiyaç duydukları ATL becerilerini seçme, eylem türünü belirleme, araştırmalarını kaydetme, elde ettikleri bilgileri değerlendirme ve kullanacakları bilgileri çıkarma, eylemi planlama vb.) projenin her aşamasında kaydedecekleri muazzam bir arşivdir.

Dönem içinde yapılacak değerlendirmelerden alınan puan ve sunum puanı, proje notu olarak karne notuna yansıtılacaktır.

Süpervizörlerimiz; projelerinin oluşturulması, geliştirilmesi ve sonuçlandırılması süreçlerinin tamamında öğrencilerine rehberlik ederler. Seçilen IB MYP proje konusunun; sağlık ve güvenlik, kişi ve kuruluşların mahremiyeti, insan hakları, hayvan refahı ve çevre konularıyla ilgili yasal ve etik standartlar çerçevesinde olmasını sağlar. Süpervizörlerimiz; okul programında yer alan (2. dönem) proje ders saatlerindeki proje dersini, proje koordinatörü tarafından belirlenen proje takvimine göre yapılandırır.

 

IB MYP TOPLUM PROJESİ BİLGİLENDİRMESİ

Projenin aşaması

 

 

Tarih

Eylül

 

Eylem

  • (Süpervizörlerin bilgilendirilmesi/ ProjeKoordinatörü ve IB MYP Koordinatörü ile görüşme)
Araştırma Eylül-Ekim
  • Toplum projesinin tanıtılması
  • Grupların belirlenmesi
Planlama Ekim-Kasım
  • Seçilen toplum projesi hakkında konuşmak için süpervizör ile buluşma.
  • Proje için bir teklif ve taslak geliştirme
  • Sürecin süreç günlüğüne kaydedilmesi.
Eyleme geçme Aralık – Mart
  • Projenin hazırlanması (video, fotoğraf çekimi, toplantılar, tartışmalar vb.)
Dönüşümlü Düşünme Nisan
  • Süpervizör ile toplantı
  • Projenin hizmet kapsamında değerlendirilmesi
  • Sözlü sunum için hazırlanma
Final Sunumu Mayıs
  • Öğrencilere, öğretmenlere ve velilere sunumu
  • Projeler süpervizörler tarafından notlandırılacaktır.

 

 

 

 

 

 



 

© Copyright Gaziantep Kolej Vakfı | Tüm Hakları Saklıdır.