GAZİANTEP KOLEJ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
IB MYP (INTERNATIONAL BACCALAUREATE MIDDLE YEARS PROGRAMME /
ULUSLARAARASI BAKALORYA ORTA YILLAR PROGRAMI) ÇERÇEVE PROGRAMI
Gaziantep Kolej Vakfı Cemil Alevli Koleji Uluslararası Bakalorya (IB) orta yıllar programını uygulamak için aday okuldur ve IB Dünya Okulu statüsüyle yetkilendirmek için çalışmalarını sürdürmektedir. IB Dünya okulları; güçlü bir vizyon ile farklı ve kapsayıcı bir öğrenci topluluğuna zorlayıcı ve yüksek kalitede uluslararası bir eğitim sunmak adına öğretim ve öğrenmeyi sürekli geliştirme hedefini paylaşırlar.
Yalnızca IB organizasyonu tarafından yetkilendirilen okullar, dört akademik programdan herhangi birini sunabilir: İlk Yıllar Programı (PYP), Orta Yıllar Programı (MYP), Diploma Programı (DP) veya Kariyerle İlgili Program (CP). Adaylık durumu, yetkilendirmenin verileceğini garanti etmez. IB ve programları hakkında daha fazla bilgi için http://www.ibo.org adresini ziyaret edebilirsiniz.
Gaziantep Kolej Vakfı Cemil Alevli College is a Candidate School* for the middle years program. This school is pursuing authorization as an IB World School. These are schools that share a common philosophy—a commitment to high quality, challenging, international education that Gaziantep Kolej Vakfı Cemil Alevli College believes is important for our students.
*Only schools authorized by the IB Organization can offer any of its four academic programmes: the Primary Years Programme (PYP), the Middle Years Programme (MYP), the Diploma Programme, or the Career-related Programme (CP). Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted. For further information about the IB and its programmes, visit http://www.ibo.org
IB MYP nedir?
Uluslararası Bakalorya (IB) Orta Yıllar Programı (MYP), 11-16 yaş arasındaki öğrencilere yönelik bir eğitim programıdır. Bu program, öğrencilerin akademik becerilerini geliştirmeye, eleştirel düşünme yetilerini artırmaya ve uluslararası bir perspektif kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlar. MYP, öğrencileri geleneksel alanlardaki çalışmaları ile gerçek dünya arasında bağlantılar kurmaya teşvik ederek, entelektüel gelişime vurgu yapar. 21. yüzyıl yaşamı için gerekli olan iletişim, kültürler arası anlayış ve küresel bağlantı becerilerinin gelişmesini teşvik eder.
MYP, ulusal ve yerel müfredatların gereksinimlerini karşılayacak şekilde esnek bir yapı sunar. IB İlk Yıllar Programı (PYP) ile edinilen bilgi, beceri ve tutumların geliştirilmesine devam eder ve öğrencilerin IB Diploma Programı (DP) ile IB Kariyer Odaklı Programı (CP) için başarılı bir şekilde hazırlanmasını sağlar.
Programın Temel Özellikleri
Disiplinlerarası Öğrenme: MYP, farklı disiplinler arasında bağlantılar kurarak öğrencilerin bilgiyi bütünsel bir şekilde anlamalarını sağlar.
Eşitlik ve Kapsayıcılık: Program, tüm öğrencilerin katılımını teşvik eder ve farklı kültürlerden gelen bireylerin değerlerini tanır.
Proje Temelli Öğrenme: Öğrenciler, gerçek dünya sorunlarını ele alan projeler üzerinde çalışarak uygulamalı deneyim kazanırlar. MYP 3 seviyesi öğrencileri program boyunca edinmiş oldukları bilgi ve becerileri Toplum Projesi ile sergilemiş olurlar.
Bireysel Gelişim: Program, öğrencilerin sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerine odaklanarak onları hayat boyu öğrenen bireyler olmaya teşvik eder.
Değerlendirme: MYP, öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek için farklı yöntemler kullanır; yazılı sınavlar, proje sunumları ve grup çalışmaları gibi çeşitli değerlendirme araçları mevcuttur.
IB MYP’nin (Orta Yıllar Programı) katkıları:
• Program, öğrencilerin entelektüel, sosyal, duygusal ve fiziksel sağlıklarına yönelik bütünsel bir perspektif sunmaktadır.
• Öğrencilere, karmaşık durumları yönetebilmeleri ve gelecekteki eylemlerinde sorumluluk üstlenebilmeleri için gerekli bilgi, tutum ve becerileri kazandırma fırsatları sağlar.
• Öğrencilerin kendi ve diğer kültürleri daha iyi kavrayabilmeleri amacıyla en az iki dilin (öğrenim dili ve tercih edilen ek bir dil) öğrenilmesi gereklidir.
• “Hizmet ve Eylem” çalışmalarına dahil olan öğrenciler barışçıl ve kapsayıcı bir dünya düzeninin sağlanmasını kendilerine amaç edinirler.
• Öğrencilerin yükseköğretim, kariyer ve sürekli öğrenme süreçlerine yönelik hazırlık yapmalarına destek sağlar.
Kaynakça: https://ibo.org/globalassets/new-structure/icons-and-logos/images/myp-model-tk.png
MYP, sekiz ders grubundan oluşur:
• Dil Edinimi (Yabancı Dil/ İngilizce / Almanca
• Bireyler ve Toplumlar (Sosyal Bilgiler)
• Matematik
• Dil ve Edebiyat (Türkçe)
• Sanat (Görsel Sanatlar/ Müzik/ Drama)
• Fen Bilimleri
• Tasarım (Bilişim Teknolojileri + Steam)
• Beden ve Sağlık Eğitimi (Beden Eğitimi)
MYP: küresel topluma uygun, farklı bir yaklaşımdır.
MYP, öğrencilerin kendilerini anlamalarına ve gelişmekte olan benlik algılarını ve topluluk içerisindeki sorumluluklarını geliştirmelerine yardımcı olmayı hedefler. MYP öğretmenleri, müfredatı düzenlerken şu hususlara dikkat eder:
• Bağlam içerisinde öğretim ve öğrenim
• Kavramsal anlayı
• IB öğrenen profili özellikleri
• Öğrenme yaklaşımları (ATL)
• Eylem olarak hizmet (toplum hizmeti)
Daha fazla bilgi için: https://www.ibo.org/
|