|
DOĞAL MEYVE SEBZE YIKAYICI
Pestisitler ; besin maddelerinin üretimi, depolanması ve tüketimi sırasında besin değerini düşüren ya da zarara uğratan böcek gibi canlı formlarının yıkıcı etkilerini azaltmak için kullanılan kimyasal maddelerdir. Tarım alanlarından yüksek verim sağlamak amacıyla kullanılan pestisitlerin bilinçsiz ve denetimsiz kullanımı insan sağlığına ve çevreye zarar vermektedir. Yediğimiz meyve ve sebzelerin üzerinde suyla yıkamakla geçmeyen tarım ilaçları bulunmaktadır. Bu projeyle, soframıza gelen meyve ve sebzelerin en azından kabuğunda bulunan ve sağlığımızı tehdit eden pestisitleri en aza indirmeye çalıştık. Bunun için doğal atıkları ve meyve özlerini kullanarak meyve sebze yıkamada kullanılan bir solüsyon ürettik. Solusyonumuzu musluk suyunun içine birkaç damla portakal ve çilek yağı katarak hazırladık. Bu projede meyve ve sebzenin yüzeyinde bulunan pestisit kalıntısını yok etmeyi amaçladığımız için daha çok kabukla tüketilen ve depolama sırasında da ilaçlanan elmayı kullanmayı tercih ettik. Solusyonumuzun etkisini su ve sirkeli suyla karşılaştırdık. Karışımımız pestisitleri gidermede su ve sirkeli sudan daha etkili oldu. Yaptığımız solüsyon hem doğal hem ucuz ve hem de evlerde kolaylıkla hazırlanan bir karışımdır. Ayrıca meyvelerin üzerinde istenmeyen kokulara da sebep olmamaktadır. En önemlisi insan sağlığına zarar veren pestisitlerin de miktarını önemli ölçüde azaltmaktadır. Böylece bizim için gerekli ve yararlı olan meyve ve sebzeleri zehir olmaktan çıkarıyoruz. Artık gönül rahatlığıyla meyveleri yiyebiliriz.
|
GAUSS MATEMATİK YARIŞMASI
Gauss Matematik Yarışması, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünce yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan bir yarışmadır. Aynı zamanda öğrencilerin eğlenerek matematik problemlerini çözebildiği bir fırsattır. Yarışmayı Waterloo Üniversitesi düzenler. Yarışmadaki matematik soruları İngilizce’ dir. Bunun sonucu olarak yarışmaya katılan öğrenciler İngilizce matematik becerilerini geliştirebileceklerdir. Diğer yandan yarışma, Türkiye’ deki ve dünyadaki diğer okullarda ilgi gören bir yarışmadır. İlk olarak öğrenciler ülkemizdeki yarışmaya katılan okullar arasında matematik seviyelerini belirleyebilecektir. Daha sonra ise dünya çapında binlerce okul arasında matematik seviyelerini belirleme fırsatı bulacaklardır.
|
DÜNYA MATEMATİK GÜNÜ
5 Mart dünyada Matematik Günü olarak kutlanır. Matematik Günü için okullar çeşitli etkinlikler yapar. Bunlardan bir tanesi de sayıların varoluşunu kutlamak amacıyla yapılan Dünya Matematik Günü etkinliğidir. Yarışmanın amacı öğrenciler en hızlı ve doğru biçimde bir gün içerisinde cevaplayabildikleri kadar soruyu cevaplayarak dünya rekoru kırmaya çalışırlar. Öğrenciler bir ay öncesinden http://www.worldmathday.com/ adresine girerek benzer sorular çözerek yarışmaya hazırlanabilirler. En yüksek dereceleri yapan öğrenciler World Maths Day tarafından ödüllendirilir.
|
MAFETYA
MAFETYA yarışmasının amacı öğrencilerin matematiğin ve Fen derslerinin günlük hayattaki önemi anlamalarını sağlamak ve öğrencilerin bildiklerini aktarabileceği bir ortam oluşturarak cesaretlendirmektir. Milli Eğitime bağlı tüm okullardaki 6., 7., ve 8. sınıf öğrencileri bu yarışmaya katılabilir. Yarışmaya katılan her öğrenciye, rehber öğretmenine ve okuluna MAFETYA Katılım belgesi verilir. Okullar aynı zaman da bölgesel olarak değerlendirilir. Bölgelerin birincileri de ödüllendirilir. Yarışmada madalya kazanan öğrenciler ise MAFETYA Başarı Belgesi ile Başarı Plaketi alacaktır.
|
ÇEVİR İÇ TEMİZ İÇ
Her gün yüzbinlerce insan, bilinçsizce tükettiği teneke kutulu meşrubatların sahip olduğu riskler nedeniyle büyük tehdit altında yaşıyor. Bunun farkına varınca insanların hiç düşünmeden içtiği kutu içeceklerin üzerindeki mikroorganizmaların vücudumuza nasıl zarar verdiğini araştırdık.Ağızla doğrudan temas eden metal kutulu içecek ambalajlarının yol açtığı enfeksiyonların , sindirim, solunum ya da ağız bölgesinde bulunabilecek bir çatlaktan direk olarak vücuda girme olasığına sahip olduğunu tesbit ettik.Teneke kutuların saklama koşullarında oluşabilecek aksaklıklar ve hava şartları nedeniyle tüketim artışı neticesinde solunum ve idrar yolu enfeksiyonları , hatta şartları nedeniyle tüketim artışı neticesinde solunum ve idrar yolu enfeksiyonları, hatta sarılık ve tüberküloz gibi hastalıkların bile oluşabildiğini gördük. Bunun üzerine sağlıksız teneke kutuların yerine kendi malzemesinden ve ilk üretim aşamasından itibaren sağlıklı olacak yeni kutu tasarımını yaptık. Bu kutuyu kullanıcı ilk kez kendisi açacak ve ağızla temas eden yüzey son ana kadar temiz kalacaktı. Kapak dışarı doğru açılmalıydı ve içeceğe kesinlikle temas etmeyecek şekilde tasarlanmalıydı. Öyle de oldu.
|
TURUNÇ YAKAR
PROJE AMACI: organik atık sınıfına giren turunçgil kabuklarını toplayıp geri dönüşüm sağlamak ve yenilenebilir bir enerji kaynağı elde etmek. PROJE HEDEFİ: organik atıkların geri dönüşümünü tatbik edip ülkemin dışa olan enerji bağımlılığını aza indirgemek. PROJE ÖZETİ: organik atıkları çöpe atılmadan ele geçirmek üzere bir ekip kuruldu. bu bilinci arkadaşlarıma kazandırmak ve onlarıda bu etkinliğe katabilmek adına okulda portakal yenildiği bir günde kantinde organik atık platformu kuruldu. bu sayade bir miktar portakal kabuğu elde ettik. elde edilen portakal kabuklarını araştırmalar yaparak ve çeşitli aşamalardan geçirerek istenilen düzeyde yanıcı özelliği kazandırmaya çalıştık.
SONUÇLARI DEĞERLENDİRİLMESİ: bu proje ile doğal bir yakıt elde edildi. elde edilen yakıt yakıldığında bir müddet sonra hoş koku elde edildi. böylece hoş kokulu doğal bir yakıt elde edildi. elde edilen bu tutuşma sıcaklığını düşürebilmek için 20 ml asorbik asite 5 ml etil alkol ilave edildi. Ve ürünümüzün daha kısa sürede alev alması sağlandı.
|
FIRST LEGO LEAGUE
“First Lego League (FLL)” teknoloji ve bilgi çağının sunduğu olanakları çocuklarla paylaşan, çocukların yeteneklerini keşfeden, geleceğin yaratıcı beyinlerini ortaya çıkaran uluslararası bir programdır. Her sene Eylül ayında FLL takımları toplumsal anlamı olan yeni bir tema üstünde özgün bilimsel araştırma yapar. Aynı zamanda Lego ürünlerini kullanarak robotik tasarım yapar. Ardından 8 haftalık yoğun bir deneyim yaşarlar. Böylece çocuklar yaratıcılıklarını kullanarak, hayal güçleri ile birleştirdikleri projeleri hayata geçirme fırsatı bulurlar. Bu fırsatla birlikte “Leagens of Lego” takımımızın bilim ve teknolojiye ilgisi artmış, toplumsal, toplumsal sorumluluklarının farkına varmışlar ve takım çalışması ile duyarlı profesyonellik değerlerini geliştirmişlerdir. En önemişi de öğrencilerimiz bu öğrenme deneyimi boyunca eğlenerek başarının keyfini tatmışlardır.
|
|
|
|