Arşivimiz

GKV ÖZEL OKULLARI ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK GÜNCEL ÖĞRETİM PROGRAMLARI ve ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI SEMİNERİ

2018 - 2019 eğitim - öğretim yılı için Talim Terbiye Kurulu tarafından güncellenen ve eğitimin tüm kademelerinde uygulanacak olan öğretim programlarındaki değişiklikler hakkında öğretmenlerimizi bilgilendirmek amacıyla Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Melike ÖZYURT tüm GKV Özel Okulları öğretmenleri ile bir araya geldi.

Gaziantep Kolej Vakfı Özel Okulları Genel Müdür Yrd. Sayın İsmet TİRYAKİ’nin katılımlarıyla, 2018 - 2019 eğitim öğretim yılı mesleki çalışma programı kapsamında gerçekleştirilen seminerde Dr. Melike ÖZYURT güncellenen öğretim programlarının hedeflerinden amacına, amacından içeriğine ve sınama durumlarına kadar bütün önemli noktalara değindi. Dr. ÖZYURT aynı zamanda öğretmenlerimizin eğitim - öğretim faaliyetlerini şekillendirirken göz önünde bulundurmaları gereken önemli püf noktaları üzerinde durdu.

GKV Özel İlkokulu’ndan GKV Özel Liseleri’ne kadar tüm birimlerimizdeki öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleşen seminer programının ikinci bölümü GKV Özel Okulları Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı Dr. Çiğdem REYHANLIOĞLU’nun Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları ve ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi) Projesi hakkındaki sunumu ile devam etti.

GKV Özel Okulları Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı Dr. Çiğdem REYHANLIOĞLU tüm GKV Özel Okulları öğretmenlerine yönelik yaptığı sunumda dünyada ve ülkemizde uygulanan ulusal (ABİDE) ve uluslararası uygulamaların (PISA ve TIMSS) ortak özellikleri ile bu uygulamaları birbirinden ayıran önemli farklılıklar üzerinde durdu. Özellikle de Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Tarafından 2016 yılında hayata geçirilen Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) projesinin Fen Bilimleri, Matematik ve Türkçe kazanımlarının yanı sıra Sosyal Bilimler beceri ve kazanımlarının da işe koşularak öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin ölçülebildiği yerli ve milli bir uygulama olduğunu ifade etti. Yapılan bu uygulamalardan elde edilen sonuçlar doğrultusunda 21. Yüzyıl becerilerini öğrencilere kazandırmanın ve bu becerilerin ölçülmesinin önemine dikkat çeken Dr. Reyhanlıoğlu, öğretmenlerimizle öğrencilerimizin üst düzey düşünme becerilerini ölçebilecekleri ve sınıf içinde rahatlıkla kullanabilecekleri ölçme ve değerlendirme metotlarını paylaştı.


 

Copyright Gaziantep Kolej Vakfı | 2015 | Tüm Hakları Saklıdır